De stem van bewoners en cliënten door de cliëntenraad vertegenwoordigd
Even b(l)ijtanken
De afgelopen tijd stond het Blijtankstation op verschillende locaties van Zorggroep Apeldoorn: Randerode, PWA Laan, Casa Bonita en Het Zonnehuis. Dit bijzondere initiatief was een cadeau van de cliëntenraden aan alle bewoners, medewerkers en vrijwilligers van onze locaties.
Bij het Blijtankstation werd iedereen hartelijk ontvangen door een ‘pompbediende’ van Even Blijtanken en konden ze kiezen uit de ‘brandstoffen’ zoals Opbeur95, ExcellentCompliment en Adviezel. Via een koptelefoon luisterden ze vervolgens naar optimistische boodschappen, wat zorgde voor veel leuke reacties. Als blijvende herinnering kreeg iedereen na afloop een ‘tankbon’ mee met positieve woorden om later nog eens te lezen.
De cliëntenraad bij Zorggroep Apeldoorn
Het Blijtankstation bood meer dan alleen een opkikker: bij Zorggroep Apeldoorn zetten de cliëntenraden zich dagelijks in om de wensen en zorgen van bewoners en cliënten te horen en bespreekbaar te maken. De leden van de cliëntenraad staan dicht bij de bewoners en luisteren naar wat voor hen belangrijk is. Zo geven zij de wensen en ideeën van cliënten een stem, met als doel de leefomgeving voor bewoners en cliënten te optimaliseren.
Lees hier meer over de cliëntenraad en over hoe u ook kunt bijdragen aan dit belangrijke werk!
Bekijk ook de video waarin de leden zich voorstellen.